Idag blir de en bra dag.. tror jag

Go'morgon på er, Igår hade jag inte tid för bloggen, utan kollade bara till facebook för lite check!
 
Igår så gick jag upp tidigt, och de var riktigt kallt när jag motvilligt tog mig bort till bussen.. endast 6 grader ute så de fick bli tjock halsduk och mysiga vantar på, nu börjar hösten komma på riktigt. Men jag kom iallafall till skolan utan några större problem. Hade min första lektion, matte innan lunch och hästkunskap efter lunch. Skulle efter de haft två timmar idrott men istället stack jag o Annie iväg till körskolan, för att skriva in oss. Tur att vi stack iväg tidigt, för vi gick av vid fel hållplats, hittade fel körskola och fick gå om hela Skene genom ett industriområde innan vi hittade fram efter mycket om och men. När vi väl kom fram så skulle hon som jobbade i kassan åka o hämta elever från halkan och vara tillbaka ca 16:30. Och klockan var 15:30.. KUL. Vi kom då fram till att vi inte skulle hinna tillbaka till middagen, så vi hittade en pizzeria påvägen och tog varsin pizza som verkligen var gigantiska.. förstår inte hur jag kunde klämma ner lite mer en än halv.. haha! Men vid 17-tiden så kom vi äntligen in och kunde skriva in oss. Så nu är vi inskrivna och Annie har sin första lektion om två veckor. Jag har dock inte skickat in mitt lemp, så jag gjorde de igår och ska sedan komma tillbaka för att göra ett syntest innan jag kan börja köra, så snart har även jag min första körlektion! Efter de åkte vi hem och kom hem vid 18-tiden, de är verkligen en heldagsgöra när man ska iväg o göra något när man bor ute på landet o bussarna går endast en gång i timmen. 
På kvällen så gjorde jag ett lätt träningspass med fokus ben-och rumpa. Så nu har jag lite go träningsvärk i rumpan och låren speciellt. Sen var jag inne hos annie, såg film, skrattade massor och kollade gamla minnen. Gick in i min stuga och somnade bums vid 00-tiden. 
 
Och denna dag är alldeles speciell. De är redan mitten av veckan, Onsdag, och jag börjar min dag med sovmorgon till 12:20, då jag har en lektion och de är ridning hela eftermiddagen - så soft! Hoppas dock jag får en häst som jag faktist kan rida, för förra gången gick de åt helvete, då jag och Juan inte alls passar ihop och vi bara stressar upp varandra. Så denna gång kanske jag får en bättre häst. Jag vill ha tillbaka min lilla Tjocktail till skolan igen, min lilla drömponny 
 
Ja, klockan är nu strax efter 10, och jag ska klä på mig nu och sticka upp till kuratorn. Ikväll blir de ULLARED för hela slanten, woopwoop!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback