Kommit igång igen, skönt!

Hellu, Hoppas era dagar har varit super. Jag har faktist inte hunnit eller haft någon större lust att uppdatera bloggen mer än några snabba inlägg eller bild-inlägg, fast dom är redan tidsinställda!

I måndags så körde pappa mig till skolan somsagt, första lektionen var religion - lunch - ridning - matte. Red ett dressyrpass i ridhuset på Bohun som skulle vara mest skritt/trav i, men jag var genomsvett efter de passet fast vi mest jobbade i skritt och endast lite trav. Bohun kändes iallafall hur fin som helst, avslappnad och lyssnade riktigt bra när jag fick fram honom - supernöjd trotts min vääldigt negativa inställning till ridningen innan lektionen!
På kvällen var jag med på Basic Step up-träningspass. En timme intensiv träning och de var riktigt kul, men svårt. Kul att testa på nya träningsformer. Så de blev två träningspass i måndags, skönt att komma igång med träningen nu och inga tankar om mat & vikt! 

I går så var de en riktig seg skoldag. Hade en svenska lektion på morgonen, och sen en dag som Naturbrukskansliet hade bestämt att alla Naturbruksskolor skulle göra. Så från 09:10-15:00 höll vi på med att komma fram vilka 3 ledord skolorna skulle ha på sin logga, slapp iallafall tråkiga lektioner! Som sista lektion 15:30-16:30 hade jag specialidrott och vi tränade balans, parövningar och mycket fokus på mage. Kan säga att de är mycket träningsvärk idag! Som avslutning så tog jag och Hanna en joggingtur på ca 30 min för att öka konditionen lite till och komma igång med jogging och konditionen. Så nu är tanken att jag ska springa 2-3 gånger i veckan och styrketräna 2-3 gånger i veckan utöver träningen jag gör på specialidrotten och ridningen. 

Imorse vaknade jag upp riktig seg och trött i kroppen, plus massa träningsvärk. Mådde rätt illa oxå och kom aldrig riktigt till ro inatt med mina tankar om allting. Så de var en svår natt med mycket tankar och väldigt kallt. Men jag tog tjuren i hornen och gick upp till frukosten. Haft två lektioner sen dess, Matte & Samhäll. Nu har jag ett hål och har hunnit fixa lite grejer, bla fixat papper från CSN om bidrag och skolan har skrivit på papprena. Känns skönt att de är löst nu! Och i eftermiddag har jag Ridning och Religion. Får se hur jag ska klara de, men de ska nog gå bra! 
 
Hoppas er dag blir bra, vi hörs. Puss 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback