Mys på glasscafèet + träning

Go'kväll på er! Hoppas er lördag har varit till belåtenhet, de har den här iallafall.
 
Vaknade riktigt tidigt imorse, så jag kollade på en halv film innan jag gick upp o åt frukost. Vid 12 mötte jag upp bästis vid bussen o vi åkte ner till Sävedalen för att äta glass på Glasscafèt, som vi sagt att vi skulle gjort hela sommaren. Nu fick vi äntligen de gjort, i september.. haha! Men de var en riktig varm sommardag så de kändes inte som september alls, men de lär väl de snart göras påmind. Höst, regn och rusk, nej ush! Men lite mysigt ändå, sitta inne i stugan på Strömma, med massa gott Gotlands te och fint sällskap, de ser jag fram emot! 
 
Annars idag så har jag faktist tagit mig i kragen och börjat med träningen lite smått. Vi gjorde olika styrkeövningar för ryttare igår på specialidrotten, så jag tog några av dom och la till några andra i ett program som jag gjorde. De tog ca 35 min + 10 min uppvärmning & 5 min stretching, så de var ett lagom pass att börja med när jag hade lite träningsverk från gårdagen. De känns att jag inte tränat på ett tag, men de blir nog bättre så småning om när man kommit in i de! Har oxå tanken att gå ut och träna intervall/springa några gånger i veckan, och hade tänkt göra de imån, men jag har nu ont och är svullen i halsen, nyser och hostar om vartannat. Så imorgon får jag nog hoppa löpningen och istället göra några övningar från programet. Men detta känns lovande, och jag tänker inte "GÅ NER I VIKT" längre, utan tränar för att hålla kroppen i trim, hålla min nuvarande vikt, ha kul OCH de viktigaste, för att bli en bättre och starkare ryttare. Sen att min rygg stärks upp oxå är bara ett plus! Är fortfarande inte riktigt hel i ländryggen sen Cocktail kastade av mig, så att göra rygg & rumpövningarna är bara bättre på två sätt! 
 
Ja, de är väl de jag har att säga. Imorgon har jag lite planer med mor min, och ta en sovmorgon OCH äta en go söndagsfrukost. Japp, de blir så bra så! Hoppas ni får en fortsatt bra kväll, puss på er ♥
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback