Onsdagens ridpass - Bohun

Red ett dressyrpass på Bohun i paddocken idag. 

Till en början kändes han som vanligt, väldigt loj och lat. Men sen när jag kom igång och vi jobbade mycket med serpentiner över medelinjen. Han blev lite irriterad och kickade några gånger mot skänkeln/spöt men efter att jag visade att de var jag som bestämde så la han av med de. Ju mer vi jobbade på serpentinerna, jag fångade upp yttersidan och formade honom runt inre skänkel, så gick han ner i fin form och hade bra fart och lyssnade fint på små hjälper. I galoppfattningarna taggade han till rejält och ville bara springa iväg. När jag tog tag i honom och gav en liten galoppfattning fattade han direkt galopp och lyssnade bra i slutet när jag saktade av och fattade sen rätt galopp på fyrkanten. När vi galopperade upp på medellinjen fattade han fel två gånger, men när jag formade honom åt de hållet han skulle fatta galopp till, så gick de superbra och han förstod direkt! Jättenöjd över fina Boko! 
 
De blev oxå några fina bilder från ridpasset!
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback