Slapp dag

Go'kväll på er. Hoppas er måndag har varit bra, trotts att de faktist är måndag.. haha!
 
Jag har haft en ganska soft och lugn dag. Men min morgon var riktig jobbig, eller kaos kanske är ett rättare ord?! Västtrafik håller på att lägga om spårvägarna i centrala Göteborg nu. Så hela september så kommer ska dom fixa spårvägarna på korsvägen, som är en av de stora knytningspunkterna för trafik som går från centrala Göteborg ut till andra delar. Och jag som åker från Partille - Mark-kommun två gånger i veckan måste åka via Göteborg för att kunna åka till skolan. Så idag var de första dagen och ingen hade koll på något. Bussarna skulle dela på två hållplatser och åkte in o ut från alla möjliga hållplatser. Sen på allt detta, så skulle en miljon bilar komma ut SAMMA väg, vilket gjorde att allting blev pannkaka, kaos och panik. Men jag kom iallafall på bussen, 15 min senare än planerat!
 
Dagens lektioner har varit softa. Mentorstiden gick snabbt och läste igenom läxan under lektionen. Efter lunchen så vart de ridning, eller skritta ut i skogen. Vi var tre tjejer som tog 2 hästar var, så vi skrittade ut långa rundan (ca 40 min) i skogen så hästarna fick röra på sig. Dom andra gjorde stalljobb och nu står alla hästar inne inatt! Sista lektionen var Svenska och vi gjorde rätt roliga saker, en tävling och frågesport, typ. Den lektionen gick snabbt iallafall! 

Nu i eftermiddag så skulle jag egentligen med Hanna, Emma & Bella till stan, för ett möte inför studentfixandet. Men skippade de och pluggar istället. Nu ska jag plocka fram matten och jobba någon sida innan kvällsfikan! 

Ha en fortsatt bra kväll, puss 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback