7 Dagar

Go'dag på er, fina läsare! Hoppas eran vecka har varit lika galen, bäst och underbar som min varit. Kan säga att de blev inte mycket plugg, så de får jag ta igen nu på lovet!
 
I måndags var de vanliga lektioner, på ridlektionen hade jag Ådi och de gick inte alls bra. Jag lyckades vrida till knät på något sätt i galoppfattningen och då tappade jag all balans och han förstod inte vad jag menade. Det gjorde stört ont men jag kunde inte låta honom vinna, så fick kämpa på med galoppfattningar tills han fattade galopp och sen lägga av direkt. Så jag var med i ca 15 minuter, hur tråkigt som helst! Jag blir så trött att jag inte kan rida ett helt ridpass utan att de gör ont, men jag tänker inte ge upp.. FÖR JAG SKA GÖRA HÄSTSKÖTAREXAMEN OCH VARA GODKÄNT, OAVSETT HUR ONT DE GÖR!!
På kvällen hade vi besök av bönnerna från Svenjunga, så det blev inte mycket plugg, även fast de behövdes.
 
I tisdags hände de väl inget speciellt, på specialidrotten sprang jag 3,5 km på crosstrainern och det gjorde väldigt ont i början, men om jag stannade för att vila så gjorde de ännu ondare när jag satt igång igen så jag fortsatte tills det släppte och efter 3,5 km var jag totalt slut i kroppen, dåligt kondis ja? haha! På eftermiddagen var jag en sväng in till kuratorn för ett möte, känner mig så himla lugn och avslappnad nu och de tyckte hon med, så de blev bara ett snabbt möte. På idrotten dansade vi Vals och jag dansade med Marcus som jag ska gå med på balen, vilket slutade med att ja blev så trött på honom så jag la mig ner på golvet och skrek åt honom, HAHA!
På kvällen var de dax för FEEEST, fyfan vad kul vi hade och fyfan vad dålig ja blev.. har vissa minnesluckor och jag var tydligen väldigt kärleksfull.. haha kanske borde vara påverkad oftare så blir jag mer romantisk? hahaha! Det var både strömmingar & svenjungabor med, så vi hade riktigt roligt!

I onsdags var huvudvärken och illamåendet ett faktum.. vi alla såg ut som döda strömmingar på bönans lektion men vi behövde inte vara där så länge, så de gick snabbt. Var med på klassens engelskalektion oxå och tanken var att jag skulle plugga till nationella, ja läste två artiklar av häftet vi fick och sen pratade vi om studentfest istället, haha! På eftermiddagen skulle jag rida, men eftersom knät inte höll i måndags så skippade jag ridningen, så jag och Hanna gick upp till herrgår'n och jag fick gjort en del matte och etik & moral-arbetet som ska in efter lovet. Så gjorde något bra iallafall på eftermiddagen fast det var tråkigt att missa ridningen. Efter skolan så drog jag, Nilsson & Marcus till Kinna för att köpa present till Hanna som fyllde 19 år i torsdags, när vi kom tbx lite innan 18 så var Svenjungaborna där igen, haha! Men jag, Hanna & Nilsson gick ner för att gymma 30 min och jag sprang 3,5 km på 28 minuter, kanske inte bästa tiden men jag försökte hålla samma tempo och rytm hela tiden och det gick superbra även med ont knä. Ja, vad hände mer den kvällen? Inget speciellt tror jag. La oss rätt tidigt oxå.
 
I torsdags så gick jag, Nilsson, Max och Emma upp extra tidigt och sjöng för Hanna, hon fick sin present och hennes pojkvän var med och hade köpt tårta som vi åt till frukost, massa gott! Innan vi gick för att ha nationella tog vi lite vanlig frukost och sånt, för nu skulle vi sitta 4 timmar med svenska nationella.. hur taggad var man? Men jag skrev klart mitt på lite mer än 1,5 timme och var inte direkt jätte nöjd, men visste inte vad jag skulle ändra så jag lämnade in skiten haha! Sen började inte mina lektioner förän 13:30, så jag, Hanna och Nilsson hann både med att ta ut pengar, sola i Rävlanda & äta kladdkaka, grymt! På eftermiddagen hade vi hästskötarexamen plugg, nu är man väl förbered och denna veckan kommer att gå ut på ännu mer plugg så de verkligen sitter på torsdag den 24/4. Jag skippade sista lektionen som var matte, för att åka till Skene för att ha körlektion, gick superbra och vi körde i Kinna och parkerade en del, så det gick superbra. Vi avslutade även i Kinna där jag skulle köpa grejer till kvällens festligheter. Kom hem vid lite innan 19 efter att Hanna hämtade mig vid Björlanda. Väldigt hungrig så jag proppade i mig två små pizzor jag köpte på vägen då jag inte hann äta innan jag åkte. Runt 19 kom oxå Svenjungaborna, och strax efter de stack vi upp för FEEST! Denna gång var jag inte lika påverkad och borta, så det går ju bättre, haha! Men vi hade sjukt kul och blev inte heller upptäckta av jouren, vi var inte ens på skolområdet så dom kunde ändå inte göra något åt saken :) 

I fredags var de drygt att gå upp, men jag kämpade igenom alla lektioner och stannade extra länge efter skolan för att städa stugan, mitt rum och plugga TK. Åkte hem vid 16 och var hemma lite efter 17. På kvällen gjorde jag inget, somnade tidigt bara.
 
Igår var det lördag och jag var hundvakt åt bulldoggen. Hon väckte mig vid 9, men la henne i sängen och lyckades somna om en stund. Vi bara myste i soffan hela morgonen och var ute på en skogspromenix bland stockar, stenar och vitsippor. Hon fick även springa lös vilket hon uppskattade mycket. När vi lämnade henne till matte igen stack jag över till Lisa för att kolla efter om hon hade ngn väska jag kunde låna till balen, så jag kommer låna hennes balväska som hon hade under sin bal förra året, billigare för mig, hihi! På kvällen gjorde jag ingeting, kollade på musketörerna och dränglade efter Santiago Carabera.. stört snygg!

Och idag är det söndag och jag sov länge, åt en god frukost och ska nu plugga efter jag har gjort detta inlägg. Hoppas er vecka har varit lika awesome som min! Ni är bäst, mina fina vänner & strömmafamilj 
 
Bild från tisdagens bravader ♥
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback