Första praktik dagen

Go'kväll på er. Hoppas allt är bra med er, nu för tillfället ligger jag i villavagnen och kollar på elemantery lite då och då. Äntligen är jag nere i Nyköping!

Igår var de segt att åka buss. åkte buss i lite över 5,5 timma, huuuur segt som helst kan jag säga! För fyfan va tråkigt de var i slutet.. men de fungerade. Träffade iallafall en trevlig dam på bussen o vi pratade lite mindre än 2 timmar. Så de fick tiden att gå fortare. Dom sista 2 timmarna fick jag åka själv, aja jag kom fram vid 18 tiden iallafall och blev upphämtad av familjen jag ska bo hos, Mia & Tobbe. Jätte trevliga och roliga. Vi åkte och handlade direkt efteråt och sen åkte vi hem och åt middag och kollade på hästarna. Jag såg på film och pratade med min mor innan jag somnade vid 23-tiden.

Vaknade idag, utvilad för än gång skull, vid halv 8 tiden och gick upp för att peta i mig lite frukost innan jag gick ut för att påbörja dagens första pass. På morgonen hann vi borsta flera hästar, tömköra två st, mocka, fodra, släppa in o ut hästar, o fixa lite. Vid 11 fick jag rast till halv 1 då vi åt lunch. Efter lunchen så fixade vi några pass-papper och mina papper från skolan. Sen tog vi en transport och bilen upp till stohagen för att hämta 2 st tvååringar. Gick jättebra och allt var frid o fröjd, tills vi skulle vända.. då lyckades vi fastna med bakhjulen i leran och gräva ner oss ganska djupt.. 20 min senare fick grannen komma o dra loss oss.. haha! När vi väl kom ut därifrån så tränade vi ena två åringen inför utställning och mätte henne innan hon fick gå ut i hagen med dom andra. Vi mätte lilla två åringen oxå och hon var, tro de eller ej, 70 cm i manken!! Lilla minibäbisen. Hon fick oxå gå ut med dom andra i hagen sen. Innan jag fick sluta vid 17 så fixade vi stallet inför kvällen och tog in två ston samt slängde ut Mandarin, som inte alls ville ut i hagen.

Så efter jag slutat så fixade jag lite plugg inför hästskötarexamen och åt middag nu vid 19. Så nu har jag sett klart på Familjen annorlunda och funderar om jag ska lägga mig i sängen och glo film.. ja så får de bli! Hoppas ni får en fortsatt bra kväll och morgondag tills vi hörs igen. Puss & kram!










tre bilder från dagen

xx Micha



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback