Piss väder

Go'kväll på er! Hoppas allt är bra med er, mina kära.

De senaste dagarna har jag gjort vanligt stallarbete, varvat med lite roligare grejer som miljöträning. Vi satt upp två hinderstöd med en pinne i mellan, band plastsnören på den och sen skulle ponnysarna gå genom de. Sen hade vi oxå en pressening och några bommar. Ricco-fölet, Macken & lilla Marsvinet blev våra försökskaniner och de gick toppen, inte en ända tvekan.. nästan. Nu de senaste två dagarna har de både snöat o regnat så vi har gjort saker inomhus, bla rensat sadelkammaren igår och idag fick jag jobba självständigt så då började jag putsa och smörja träns. Sen har jag haft stallet själv så ja har skött mockning, fodring, in o utsläpp osv själv. De gick supert! Nu på kvällen satt jag framför brasan o värmde mig, åt tacos, pussades med hundarna och såg film med familjen jag bor hos, massa mys!

Imorgon är de lördag och jag börjar dagen med sovmorgon, underbart! Sen ska vi börja köra (om vädret tillåter..) och göra de vanliga. De blir nog en mysig dag om de inte är piss väder.. Nu ska jag njuta av min sovmorgon. Puss!




xx Micha



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback