Isolerad

Go'morgon på er! Hoppas allt är bra med er, för idag är de FREDAG!! Så jäkla skönt, säger jag bara. Är så extremt skoltrött så de finns inte.. 
 
I onsdags sa jag ju att vi skulle ha ridning, men eftersom Strömma har världens sämsta kommunuication både mellan elever och lärare-elever så fick jag höra av Emma, som är lantbrukare, att vi inte skulle ha någon ridning. Oj vad man säger till alla i klassen att de inte ä någon ridning.. blir så trött! Men jag gick dit iallafall då man var tvungen att gå dit o prata med personalen. Så jag gick dit, sa att jag måste ta igen plugg istället för att vara med o rida. Vilket var bra för både mitt knä som blir stelt, ömt och gör ont när jag är ute i kylan, även med knäskydd gör de ont. Så måste alltid hålla knät varmt så gör de inte ont. Och att rida i ridhuset, med tre lager med kläder + knäskydd hjälper inte knät utan de gör fortfarande ont och knakar mycket. Så istället satt jag och Emma inne i stugan för att plugga jävel. Och jag hann klart med idrottsuppgiften som ska vara insickad och klar idag och hann göra två frågor på religionen, som är extremt svårt.. samt plugga lite körkortsskyltar. Pluspoäng till mig! Så på kvällen umgicks vi med tvåorna, saknar verkligen ettan och tvåan i Storgår'n, för fyfan vad kul vi hade under kvällarna! Nu nere i bullebyn blir man mer isolerad från dom andra och så är de så sjukt mycket plugg.. Men de var kul att vara med dom hela kvällen och kul hade vi, de kan jag lova!

I torsdags hade vi vanliga lektioner, svenska första timmen, Djursjukvård x 2 resten av förmiddagen och då redovisade jag mina två arbeten om rörelseorgan (knäskålsupphakningar & woobler's syndrom) och om skelettets funktion. De kändes jättebra och skönt att de är avklarat! På eftermiddagen hade jag ingen lektion, eller egentligen hade jag ju de men jag hade körlektion så var inte med. De gick iallafall bra med körlektionen, så bokade in fler nu v 7 när jag är ledig, så har dubbellektion tisdag & torsdag, feels good! Kom tillbaka till skolan lite efter 16 och gick då direkt till matten, gjorde mina matteuppgifter och gick sedan ner till stugan för att försöka få klart religionsuppgiften, vilket jag inte fattade något av. Så vid 18:30 gick jag och Hanna ner till gymmet för att köra ca 20 min intensivt kondition på spinningcykeln och crosstrainern. De är sjukt vad dålig kondis jag har.. haha de blir mer kondition träning herdanefter! På kvällen pluggade jag körkort, TK och skyltar. Fick inte så bra poäng på TK men tänkte göra resten av frågorna nu innan jag ska avklara mina två sista lektioner, matte och svenska.
 
Har iallafall fått ganska mycket gjort denna veckan, klar med idrottsprojecter, varit på Skogome-anstalten, påbörjat religionsuppgiften och gjort en grym redovisning i djurvården. Nu i helgen ska jag vila, sova ut och ta de lugnt. Är bjuden på en "bjudning" hem till grannen som fyller 20 år imorgon så ska över dit, gratta henne och vara lite social. Så ja, de är mina planer. Puss&kram 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback