Home sweet home

Hej på er! Nu är jag äntligen hemma i Göteborg igen, på gott och ont, men fyfan vilka roliga veckor jag haft på Stuteri Kronblad och det var inte alls kul att åka hem. Hade mer än gärna stannat kvar ett tag till!
 
Jag kommer berätta mer om mina veckor där och visa bilder i ett annat inlägg, för jag orkar inte skriva något nu. Men kan säga att jag haft riktig tur med mina praktikplatser, har haft jättebra praktikplatser och praktikvärdar. Fast dessa tre veckor på Stuteri Kronblad i Nyköping var nog något av de roligaste jag har gjort!

Jag kom hem i torsdagskväll, efter att ha suttit på en buss som åkt igenom mer än halva Sverige (typ) och stannat i varenda stad ni kan tänka er.. haha men efter lite mer än 5 timmar var jag äntligen hemma i Göteborg! På kvällen så mötte jag bästis en stund, för en pratstund då vi endast har pratat via telefon, sms och snapchat så träffades vi o pratade i ca en timme. Jag somnade gött i sängen efter de kan jag meddela, haha!
 
I fredags vaknade jag tidigt, inte så konstigt eftersom de är jag som hade morgonfodringarna vid 8 tiden och gick upp vid 07:20. Så ja var klarvaken vid 8, haha! Men jag gjorde iordning min favoritfrukost, havregrynsgröt, ägg och frukt. Efter de gick jag ner till allum för att handla, så kom hem igen vid 12-tiden och gick ut med grannens hund. Vi tog en långpromenix i skogen över stock, sten och vattendrag och hon tyckte de var så kul att springa, plaska i vattnet och springa i löven. Så vi var ute i ca en timme, sånt himla skönt väder oxå! På kvällen så var tanken att jag, bästis, Lisa, Hejo och Objekt A skulle ut på krogen (bästis fyllde 18 år häromveckan), men när Hejo och Objekt A hoppade av i sista sekund så bestämde jag & bästis att dra hem till Lisa som hyrde sin mors särbor's lägenhet i centrala GBG, för att dricka lite innan och sen dra ut. Så vi var där vid 22-tiden, vid 1 bestämde vi oss för att åka ut på krogen, men de blev inte riktigt så då stället stängde 2, kul att vara där i lite mindre än en timme.. så vid 2-tiden tog jag & bästis näst sista bussen hem så vi var hemma vid 3 tiden, hur trötta som helst. Men när jag väl la mig i sängen kunde jag inte somna.. så ja låg o funderade över livet tills jag somnade, en bra stund senare. 
 
Igår var de lördag, och jag gjorde inprincip inget. Hade sprängande huvudvärk till & från (och nej, inte alls bakis för vi drack bara några cider ;)) så jag gick runt i pyjamas till typ 15 då jag tog på mig träningskläderna och jag ut med grannens hund, Hädda. Vi tog en ny vända i en annan del av skogen idag, och hon tyckte de var lika kul idag. Sen tog vi en sväng vid dammen så var borta i ca 45 min. Bra träning nu! Till kvällen bakade jag en kalorisnål kladdkaka på kesella istället för smör, och den blev god tyckte jag, fast de var bara jag som tyckte om den.. haha! men de är bra, då får jag ha den för mig själv. Så jag frös in mer än halva kakan så jag kan ta fram en bit när sockersuget sätter in, nu kan jag äta kladdkaka med gott samvete! :) 
Sen såg jag mello-finalen, och helt klart vann fel låt. All min kärlek till Yohio men visste att han inte skulle kunna slå dom andra då låten han spelade förra året var lite bättre. Så jag hoppades på Alcazar, Paparizou eller Ace Wilder. Sannas musik låter ju PRECIS LIKADANT! Spela upp vilken låt som helst, och ni ser att den är EXAKT likadan som vinnarlåten.. Ace borde vunnit, för hon sticker ut i mängden och blir ihågkommen! Och ja, jag är världens tävlingsmänniska och blir grinig om jag inte vinner, haha!
 
Hursomhelst, idag är de söndag och jag har varit ute i vårsolen på en PW. Hur skönt som helst. Gick ca 4 km upp till gamla ridklubben och sen gick jag tillbaka, så sammanlagt ca 8 km har jag gått idag, de känns gött! Dock var knät väldigt stelt, ömt och gjorde ont i uppförsbackarna, men ju mer jag gick desto mindre började de göra ont. Så de känns skönt. Ja, får se vad som händer mer idag. Har iallafall studiedag imorgon så på tisdag åker jag tillbaka till Strömma igen, saknar min familj 
 
Puss&kram, tills vi hörs igen! 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback