Urspårad kväll..

Godag på er! Förlåt för dålig uppdatering, men haft fullt upp. 
 
Igår så hade jag lektioner hela dagen, djursjukvård, samhäll, religion och sist ridning & stallet hela eftermiddagen. Jag ville testa hur knät klarade belastning nu efter 3 veckors vila från träning och ridning, men de gjorde ont så jag slutade direkt för att inte förvärra saken. Får fortsätta att träna knät och gå mina promenarder i lugnt tempo! Jag hade iallafall Bohun och medans de andra skulle rida i skogen så skulle ja rida upp och ner på grusvägen bredvid. Han är väääldigt trogen till sin flock, och blir väldigt stretig, slänger sig hit och dit och allmänt jobbig. Så jag fick bråka med honom väldigt mycket innan jag fick upp honom för backen men nerför gick de bättre, men då fick han stanna och ta myrsteg istället hela vägen ner. Men uppför slängde han sig kors och tvärs, in i diken och backade hej vilt. Haha, men han fick mycket beröm när han gick upp! Så jag var med i ca 30 min innan jag hoppade av framför stallet och ledde in honom. Dom andra skulle rida kondition och sånt som jag inte klarar av. Så jag fick hoppa av och lämna honom i stallet. Han fick ialalfall en låång avborstning och mycket pussar. 
Var nere i stugan igen vid 14:30, tog en snabbdusch och hade en tid hos kuratorn kl 15. Jag mår så himla mycket bättre efter att ha pratat med henne, då har allt som tyngt ner mig blivit av med, och jag blir så full med energi! Så på kvällen var jag och Emma hos tvåorna, umgicks mycket med dom hela kvällen men de spårade ur som vanligt. Så vi hamnade i sängen vid 00-tiden. 
 
Imorse gick vi upp vid 7-tiden, år frukost och hade min första lektion 07:50. Svenska, inte direkt världens roligaste ämne men ja. På djurvården så hade vi stretching och massage på häst. Lärorikt och nyttigt att kunna! Efter lunch hade vi hästhållning och tränade på grejer inför hästskötarexamen. Jag hade vår lilla kille Index som mer eller mindre var ett lermonster. Men de gick bra förutom att han har börjat naffsas och bitas.. men sa till honom argt och då lyssnade han, iallafall en stund ;) 

Nu har ja nyss ätit middag, och medan Emma & Hanna är i laugårn så ska ja plugga TK, så nu ska ja fortsätta med de. Tjingeling! 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback