Hitta anledningar

Utan att jag egentligen fattar de själv föräns de är försent, så hittar jag anledningar varför jag inte äter.
Det fick jag intalat för mig själv idag.
När jag känner press, stress och ångest som jag inte kan kontrollera, kontrollerar jag de med maten.
De enda jag kan känna att jag har kontroll av och som jag kan hantera, utan problem.
Utan ångest och utan press, utan att någon ser eller hör, där bara jag kontrollerar det.
 
Detta är så fel, så sjukt jävla fel.
Att belöna sig själv att inte äta är fel, att låta kroppen svälta totalt med bara enstaka måltider är fel och att låta mig själv hålla på såhär är sjukt fel.
Jag letar ofta väldigt många fel på mig själv, minst 5 gånger varje dag.
Detta ökar inte mitt självförtroende någon, utan bara sänker det.
Det vet jag, i efterhand.

Men det kan inte hjälpas.
Jag mår inte okey hela tiden.
Jag är inte starkare än mig själv hela tiden.
Jag måste kontrollera något när allting craschar - och det är maten.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback