Demi-vegetarian

ja vad är de nu för rubrik, Demi-vegetarian?
Jo, såhär ligger de till!
Jag har aldrig varit något jätte förtjust i nöt-eller fläskkött. 
Och var i 8-halva 9an hel vegetarian.
Jag trivdes bra med de, dock tyckte ja inte om linser/bönor så de blev svårt att vara hel vegetarian då. 
Då ja vet att de är mycket hälsosammare att äta vegetarisk tänker ja nu, denna sommaren äta mindre nöt-och fläsk kött och äta mer vegetarisk/vitt-kycklingkött och fisk. 
Jag kommer dock inte sluta HELT med att äta kött. 
Men jag äter faktist en fräsch sallad än en köttbit och klyftpotatis.
Så detta ska ja testa nu framöver.
Nu tänker ni säkert "ska hon inte bli frisk från matproblemen först?". 
Jo, de ska jag. Men jag känner att jag vill äta mer vegetarisk och hålla i de denna sommaren. 
De är mycket fräschare och nyttigare att äta de, plus att nu äter jag bönor och linser utan problem. 
Så varför skulle ja inte klara av att vara delvis veg en sommar?
Jag kommer bli frisk, jag känner mig "smalare" när ja äter sallad än en köttbit helt enkelt. 

Nu fick ni veta de oxå!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback