Tips för att äta bättre

Nu tänkte ja ge lite tips för vad man kan göra för att få bättre aptit.
Detta är de sättet jag använder, för att få i mig mat när ja mår dåligt o inte har ngn matlust.

1. Testa något nytt:
- Detta gör jag väldigt ofta. Jag letar efter olika recept på internet på olika maträtter/nyttiga efterätter som jag har märkt att jag äter bättre när de är något nytt.

2. Ät alltid något vid lunch/middag:
- Jag äter inte när jag mår dåligt, så är de bara. Jag har dock kommit överrens med min kurator att, även om jag mår dåligt så måste jag alltid äta något. Och jag vet att de blir inte bättre bara för att jag inte äter. Så jag äter alltid något under varje måltid. De kan tex vara en bit morot, bara jag äter upp den!

3. Ät regelbundet:
- småät inte, utan ät regelbundet. Du behöver inte äta mycket, du kan äta lite men ofta istället om du känner att du inte orkar äta mycket. Bara de blir regenbundet tex var 3e timme, och småät absolut inte!

4. Frukt:
- Ät 2-3 mellanmål om dagen. Ta då gärna en frukt mellan måltiderna frukost/lunch , lunch/middag eller middag/kvällsmat. För mig fungerar de.

______________________________________________________________________________________________

Hoppas ni fick lite mer insperation av mig!
puss!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback