Lägesrapport

Tänkte köra en lägesrapport nu, länge sedan vi körde en sån nu!
 
Har haft ovanligt mycket ångest nu de senaste veckorna, och ovanligt kraftiga attacker som kan hålla i sig 2-3 dygn. Riktigt plågsamma, så fort jag rör mig så känns de som jag ska bryta samman. De har varit smärtsamt både psykiskt och fysiskt. Speciellt en psykisk prövning på vad jag klarar av. I tisdagskväll fick jag känna på en riktig kraftig sån attack. Då var de jobbigt att både finnas, leva och andas. Kände av att de skulle komma, hela dan men trodde de skulle gå över. För de brukar gå över efter några timmar. Men denna höll sig kvar ända in på natten. Så den kvällen bröt jag ihop totalt. Låg i sängen o grät nästan oavbrutet. När jag väl somnade, så vaknade jag lika fort igen. Den natten var inte direkt den roligaste natten jag varit med om!

Så nu är det bestämt. Min kurator ringer och bokar en läkartid hos mig nu under lovet så vi kan få bukt med dessa svåra attacker. Jag har varit emot de ända sen jag började gå hos henne, då jag verkligen är livrädd för läkare och psykologer. Så jag har hela tiden sagt "de finns dom som har de värre, låt dom hjälpa dom istället". Men nu tycker hon att de har gått för långt, och jag känner mig bara svagare och svagare, då är de lika bra att få de överstökat! Förhoppningsvis är de ingenting allvarligt, utan mer sånna dippar jag har. Men eftersom de har pågåt i så många år, nästan dagligen så är de inte direkt troligt.
Självklart bygger jag nu upp värsta scenariot, typ att dom ska skicka mig till psykologer (som är de värsta jag vet) och massa sånt. Men jag får väl ta mig samman och bara köra.
 
Kände att ni kanske ville veta de, eftersom min blogg handlar om min utveckling från sjuk till frisk.
Jag kämpar iallafall på, fast varje dag är jobbig och krävande.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback