Har du samma problem som jag?

Hur hanterar jag maten när de finns folk jag inte känner/inte känner så bra i närheten?
 
Detta är ett stort problem för mig, då jag får väldigt svårt att få ro och äta när andra som jag inte känner/inte känner så bra, ser på eller är i närheten. Ibland kan jag stå emot tankarna, koppla bort de och bara gå in för de jag ska göra, dvs äta.
Men ibland blir allting för stark, jag mår illa, vill bara gå därifrån och går hellre hungrig än att gå in och utsätta mig för de som gör mig ont.
 
För att bli av med detta negativa beteende, så försöker jag, så ofta jag kan, utsetta mig för detta. För det är viktigt när man har sånna kraftiga matproblem som mina har blivit nu med tiden.
Och om jag går undan från de jag tycker är jobbigt, blir det bara värre och jag tycker att det är okey att gå undan från de, vilket det inte är!
Så därför utsätter jag mig för detta, dagligen. För att en gång för alla, säga till mig säga att "Det är okey att äta med andra. Inget kommer att hända.".
 
Så mitt tips till dig som har detta problem, är att utsätta dig så mycket du kan av de du tycker är jobbigt. Börja med 1 gång om dan, och utöka sen till 2-3 gånger om dan.
 
Lycka till!!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback