Rädd att bli lämnad

Den värsta rädslan jag vet, och inte vill uppleva, är att bli lämnad av alla som betyder något för mig. Jag är inte rädd för att dö, jag vet att alla ska dö någon gång, om de nu är tidigt eller sent i livet. 
Jag har blivit lämnad av dom som betytt mest för mig, så jäkla många gånger att jag helst inte tar risken att bli lämnad och sårad igen. Öppnar mig väldigt sällan helt åt människor jag inte känt väldigt länge och säger inte vad som helst till någon som jag känner att jag inte kan lita på. Jag ville verkligen att de skulle vara vi, och att de skulle gå ihop. Men utan någon som anstränger och bara låter vänskapen gå åt härdan, känner jag att då släpper jag allt om oss. Fine
 


Dom som är ens vänner är bara det så länge dom själva vill. Jag kan aldrig tvinga någon att fortsätta vara min vän utan får helt enkelt släppa taget och vara vän med någon annan. Jag har ingen lust att vara vän och vända ut och in på mig för att den ska vara kvar om den vill något annat. Då får den bli någon annans vän :-)
Du är ju också bara vän med någon så länge som du vill det.
Vi förändras och vänskap ändras och det är gott för oss. Dom som vill finnas kvar hela livet gör det, andra går andra vägar och då vill jag lägga fokus och energi på dom som finns kvar hos mig istället för på dom som gått. För lägger jag energi på dom som gått så kommer dom vänner jag har nu att också gå.

Allt gott till dig, Micha!
Lisa

2013-02-25 // 07:45:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback