Tankar som stör mig.

Alla ångestdrabbade tankar har pumpat mig med ord, oro och smärta nu i över en vecka. Vissa attacker har varat i några timmar, medans andra har hållits kvar i flera dygn. Den ångesttämpande medicinen som läkarn skrev ut till mig fungerar efter 3-4 timmar senare och då har redan de värsta av all ångest försvunnit. Så om jag ska få de att hjälpa så kommer jag få ta de flera timmar innan jag tror att det ska "bryta ut". Tabletterna gör oxå att jag blir mer eller mindre bortdomnad, helt väck och somnar inprincip överallt. De håller inte i sig i några timmar heller, utan ungifär 24 timmar. Jag har somnar på lektionerna ett x antal gånger pga dessa, och försöker därför undvika att ta dom. Tar dom endast i närmaste nödfall, då jag inte kan hantera någonting i min omgivning. 
 
Jag har också mycket tankar precis innan läggdax, som får mig att vara vaken i flera timmar och bara ligga ner och bli stressad över hur mycket klockan är. Jag har mina rutiner när jag inte kan sova, gå upp och ta något att dricka, göra om alla kvällsrutiner igen osv. Men det fungerar inte längre. De senaste nätterna har jag legat vaken till 3-4 på morgonen och då är jag så slut i huvudet att jag inte vet vart jag är och somnar. Känner att jag ska inte bara få ha 4-5 timmars sömn varje natt men vet inte vad jag ska vända mig när jag har sömnproblemen. Ni som följt mig ett taf vet att jag helst undviker mediciner i den mån som går. Någon som vet något mer "naturligt" som hjälper till mot bättre sömn?
 
Att jag inte är helt 100 % ärlig med mig själv heller och jag gömmer undan saker jag inte vill veta om, och skjuter det framför mig, kommer till mig på natten och gör besök och säger "Jag finns fortfarande här..". Jag vet att de är fel att skjuta saker framför sig, men jag är sån. Jag tar itu med sakerna senare, när jag inte kan skjuta de framför mig längre.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback