Ramlade ur ramen - hårdare än någonsin.

Go'kväll på er! Kanske borde säga att jag faktist fortfarande lever, och har fått tillbaka lite lycka och känsla i livet igen. Börjar mer och mer känna igen mig själv och börja se livet som de faktist är, och acceptera det.
 
Mina dagar på GFRK går så fort så fort. Har redan avverkat två veckor av mina totalt fyra veckor, och börjar trivas mer och mer och komma in i rutinerna, mockning - utsläpp - mocka klart - fodra hösilage - soppa 100 m stallgång - egentid dvs putsning och fix i sadelkammaren - lunch - mockning av hagar - insläpp - utfodring - egentid dvs ännu mer putsning, och sen ev några ponnysar som ska fixas inför ridning. Börjar oxå trivas mer och mer med personalen, dom tycker om mig och tycker jag gör ett bra jobb. Har oxå börjat få ett större ansvar, då de är en kille från en svenskskola som har praktik där två gånger i veckan som inte kan svenska, och fyra sommararbetare varv 3 av dom inte kan jätte mycket om hästar, så dom brukar jag och en annan extra arbetare få ta hand om. Dock blir man lite lätt irriterad när dom inte förstår vad man menar, men man får räkna till 10 och ta de om igen ;)
Oavsett hur svårt de kändes att vara där i början, är jag nu nöjd att jag fick plats där. De var tufft i början, men nu känns det så mycket bättre :)
 
De senaste dagarna har jag varit, förutom på praktiken, haft mysiga hemmakvällar med doftljus, druckit gott Gotlands tèer och sett mysiga filmer/serier. Bara tagit hand om mig själv och mina tankar. Nu, denna veckan, har jag ännu en gång fått en riktig smäll och ramlat helt ur banan. Men som jag brukar säga, man måste ramla ut ur ramen för att sedan komma upp och vara 100 % starkare nästa gång. Har nu ännu en merit att lägga på listan och lärt mig hur jag ska hantera allt detta ännu bättre nästa gång. 

Denna helgen har jag endasy gjort saker jag känner för. I lördags kände jag för att bara finnas, sova ut för de är just de jag aldrig hinner annars. Bakade oxå en riktigt god och kladdig kladdkaka som vi åt tillsammans med en klick grädde och jordgubbar. Så mums! 
Och idag, söndag, så bestämde jag och bästis för en fika på stan. Men först så tog jag en sväng förbi pappa för att vattna blommorna, de är så att jag har hand om lägenheten själv i två veckor nu och har uppdrag att ta hand om allting. Så planerar att sova där någon natt för att träna att vara själv, för de behöver jag verkligen träna på. Så man måste ju passa på nu medans dom andra är i Tyskland för jobb och lite semester! Mötte därefter upp bästis på korsvägen, där fyllde vi på mitt Lisebergskort, shoppade en snygg och vit klänning på Lindex, REA-shoppade en ny doft av BodyButter (papaya) och tog en mysig fika på Condeco (helt klart favorit cafèt!). Innan vi åkte hem handlade jag på ICA inför kommande veckan och gått hem i spöregn, älskar riktig svensk sommar - eller hur? ;) 

Imorgon så ska jag först ha praktik 8-16, snabbt hem för lite middag och en dusch, innan jag drar iväg till premiären av Lotta på Liseberg. Fast de beror helt på om bästis får tag i biljetter, annars kör vi nästa vecka istället. På tisdag jobbar jag sent och ska vara med på några lektioner på eftermiddagen, kommer nog bli lärorikt och intressant! 
 
Ha en fortsatt mysig och skön kväll, tills vi hörs igen. Puss 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback