Back on track!

Go'kväll på er, fina läsare. Blir verkligen rörd att ni fortfarande besöker min blogg fast den bara har stått hela helgen, bäst är ni! Nu är jag tillbaka igen, taggad och redo för att ta nya utmaningar! (lr iallafall lite..)
 
i tisdags förra veckan åkte jag hem, dels för att ja mådde dåligt både psykiskt och fysiskt. Mest psykiskt så jag åkte hem, för att samla nya krafter och batterier. Och de behövde jag verkligen, få komma hem och äta god mat, få umgås med min familj och bara ta de lugnt. Men jag pluggade en del hemma på religionsprovet vi ska ha imorgon så helt borta var jag inte. På tisdagskvällen så tog jag en promenard med bästis, pratade om massor (inte setts på två veckor) och fick ur mig massor, så på kvällen somnade jag gott!

Annars de andra dagarna har jag tränat mycket kondition och knä-övningar. Mår mycket bättre av att träna regelbundet både psykiskt och fystiskt så därför körde jag ett medel-pass kondition varje dag. Sen har jag även handlat ett par julklappar och gjort saker som jag mår bra av. Så att få vara hemma några extra dagar, göra saker jag bara känner för just den studen och bara få vara hemma var precis de jag behövde! 

Nu i helgen så gjorde jag inte jätte mycket. Bästis var hemma hos mig i lördags och vi plockade ner massa julprylar från vinden, hittade en hel del roligt som jag tog med till strömma för att julpynta stugan! Sen i söndags så var jag uppe i Lillhult, hos min vän Michaela och vi tog en uteritt på hennes två små pållar Mister och Moonshine. Moonshine har ju varit gammal ridskolehäst på min gamla ridklubb och flyttade därifrån för 2 år sedan då Michaela köpte ut henne, sen har hon varit skadad, vilat osv varje gång jag tänkt att rida henne, men nu har jag gjort de! Och hon var piggare än vad jag minns, eller så har hon bara blivit de.. men hon var jätte mysig som vanligt och snäll, pigg oxå måste jag tillägga ;) 

Idag är de måndag och jag har haft en riktig softdag i skolan, inte gjort någonting inprincip? haha eller jo jag hade körlektion 12:10-13:10, idag blev de att träna på backa och krypköra, lite svårt men de gick relativt bra tycker ja! Har börjat få in känslan nu, så nu vågar jag trycka på gasen lite extra ;)
Kom hem vid 14-tiden och passade då på att pynta stugan, så nu är de fint här! Ni kan få bilder någondag, för nu är de såå mysigt såå här, älskar julen! :D 
På eftermiddagen hade jag en lektion 16-17, åt middag lite snabbt och efter de försökte jag ta ett konditionspass. Tänken var att träna korta intervaller, men de var så mörkt att jag höll på att snubbla i varenda hål som fanns.. så istället så sprang jag lite längre intervaller och PW:ade som uppvärmning och sen gick jag in och gjorde rumpa, knä och ben-övningar. Så nu har jag en go träningsvärk i benen och rumpan.. göttans! Nu ikväll har jag bara suttit vid tv:n, pluggat lite och ska nu måla nagalrna framför ett avsnitt av solsidan som jag missade igår.

Hoppas er dag har varit bra och får en fortsatt bra vecka. Vi hörs imorgon, puss&kram 
 
Bild på mig och Moonshine från igår, fina kossan!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback