Känslomässig berg-och dal-bana

Go'morgon på er! Hoppas er vecka har varit bra och att ni lägger på världens leende, för idag är de ju  FREDAG! :D

Denna vecka har varit en känslomässig berg-o-dal-bana. Jag har gått från glad-ledsen-ångestfylld-glad nästintill hela veckan. Både psyket och kroppen har fått ta stryk av dessa berg-o-dal-banor som gårr upp o ner i huvudet hela tiden. Maten speciellt, då jag hoppat över en eller flera måltider under veckan, vilket inte alls är ett steg i rätt riktining. Istället för att ljuga för kuratorn o säga hur bra allt är (för sanningen kommer ändå fram förr lr senare på denna lilla skola.) så sa jag sanningen direkt och visste vad hon skulle säga. Jag har fått tillbaka mina inbillande tankar av att man tex blir tjock av bröd, kött, kolhydrater osv och efter jag ätit något av de vill jag träna hårt så jag gör mig av med de jag la på mig under måltiden. Men istället för att träna hårdare så åt jag mindre/hoppade över måltider och tränade hårt, för att samtidigt bli av med de som jag ätit under förra veckan. Egentligen vet jag att de inte är de riktiga jag som säger detta till mig utan den sjuka delen av mig själv. Jag har kämpat emot tankarna och psyket hela veckan, försökt att äta både bröd och mat för att intala mig själv att de är okey att äta bröd, kolhydrater osv för de är inte de jag blir tjock av. Imorse åt jag faktist min andra frukost denna veckan, men de var mycket motigt att få i mig knäckebrödet och den lilla yoghurten jag hade på talriken. Men jag klarade de, woho!

Så veckans träningar har jag ställt in helt eller tagit de lugnt. I måndags tänkte jag träna korta intervaller på härkila-vägen. Men de var så mörkt att jag inte kunde springa utan att bryta fötterna av mig.. så jag joggade de längder jag kunde och gick sedan tillbaka till stugan och gjorde ben, rumpa och knä-övningar. I tisdags var de specialidrott och vi gjorde ett relativt lätt styrkepass med tyngder med fokus på armar, ben och mage. På kvällen så var jag, Hanna och Emma nere i gymmet och körde ett pass. Jag körde 35 min stående spinning på cykeln och de var sjukt jobbigt.. efteråt fick jag göra knäövningar för att få upp styrkan i knäna igen. I onsdags hade ångestattacken tagit över hela mig och jag bestämde mig för att ta en ofrivillig vila fast den sjuka sidan sa åt mig att träna, träna, träna. Igår var de torsdag och jag körde ett väldigt lätt PW-pass vid Härkila 40 min och sen gjorde jag några magövningar och knäövningarna jag fick av idrottsläraren. 

Och idag är de fredag oxå, men jag kommer inte åka hem denna helg. Denna helg jobbar jag, inget jag ser fram emot men de blir bättre när jag väl kommer igång! Har dessutom sovmorgon nu till 10:20 och slutar 13:20. Efter lektionerna ska jag hämta nyckel till lägenheten, kolla med laugår'ds personalen o fårhuset vad som kommer hända i helgen och ta en PW bort till Sätila och handla mat. Förhoppningsvis hinner jag dit bort innan de blir mörkt. Ja, de är väl de som står på schemat idag. Ikväll ska jag nog bara mysa ner mig i soffan framflr tv:n och äta gott. Sover ensam i lägenheten, lite läskigt då jag inte alls trivs där nere.. men jag överlever nog! Vi hörs nog av ikväll, puss 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback