Träna mer, äta mindre

Idag kom baksmällan, den smällen jag skjutit framför mig tills det inte skulle gå mer. Idag kom den, hårdare än någonsin. Var hos kuratorn idag, och eftersom jag vill undvika problem så mycket som de går och denna skolan är så liten, så kommer hon få reda på detta problem förr eller senare. Lika bra att vara ärlig från början. Jag har inte varit helt ärlig med mig själv. Sen min vila jag fick ha i lite mer än en vecka, så har min ångest vid mat bara växt, växt och växt. Jag inbillar mig saker, som att inte äta bröd för de blir jag tjock av och de finns inget nyttigt i bröd. Jag får inte äta kött för de innehåller bara onyttigt fett och är halvfabrikat osv. De enda jag egentligen kan äta utom problem är grönsaker och frukt, för de är naturligt och de får jag inte ångestkänslor av. Jag blir helt paralyserad av alla tankar som bombar mig med "tjock", "ful" och "du blir fet, träna mer". Som högst tränar jag 3 ggr/dag, inte hårda pass men fortfarande 2 ggr för mycket. Jag vågar inte heller ta bort ALL träning för då kommer ångesten öka på ännu mer och när jag väl börjar träna igen blir de samma tankar som innan. Jag vet inte heller hur jag ska kunna göra lugna pass och ändå känna mig nöjd med passet. För om jag inte känner mig nöjd med passet så kommer jag äta mindre och träna ännu mer dagen efter.

Jag kommer nu fokusera på äta regelbundet och träna varannan-dag, tills allting känns bra igen!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback