Jag älskar er ♥

Go'kväll på er! Nu kör jag igång med bloggen igen, starkare än någonsin och hoppas ni är med mig till slutet! 

Jag har somsagt haft några riktiga dippar nu de senaste veckorna egentligen, bara de att jag har sprungit ifrån allt de jobbiga och försökt att komma iväg ifrån det. Men tillslut kommer verkligheten ikapp mig och jag föll pladask med både ångest och demonerna tog över totalt så jag åt väldigt dåligt. Jag levde lättare sagt på små portioner soppa(skulle egentligen vara en portion soppa i en burk men jag delade upp de i tre små portioner och åt en liten portion i två-tre dagar), lite pasta innan ridning och frukt. Inte alls bra och min kurator blev inte glad när hon hörde de, så de blev yttligare en varning. Skolan fungerade inte alls, vänster knät höll för måndagens ridpass men inte för onsdagens, då kunde jag knappt trava utan smärta. Grät mig oftast till söms varje kväll och tog flera ångestsänkande tabletter så jag skulle kunna få någon sömn. Hela jag var helt enkelt slut och kroppen sa också ifrån. Men jag försökte, allt jag kunde, att dölja mina smärtor med skratt och leenden. Men jag som alltid brukar vara social, isolerade mig från dom andra och då vet dom andra att någonting är fel. Tack mina fina vänner, som står ut med mig trotts att jag mår dåligt så får ni aldrig tro att ni gör något fel. De är mitt sätt att hantera allting, de är att isolera mig totalt. Tack för att ni finns och bryr er om mig, jag älskar er 
 
Över till dagen då. Jag gick upp lite innan 9, och gjorde iordning min frukost. Har fått börja om med alla matrutiner från början nu. När jag började äta dåligt sa min kurator åt mig att fokusera på två-tre måltider i taget och äta upp de som jag tog och som jag behöver. Så det blir inga stora frukostar nu de kommande veckorna tills jag känner mig stark och modig att ta mig upp ett nytt steg, att äta tre mål/dag. Känner att det är bättre att fokusera på två-tre mål/dag och att de känns okey att äta, för det måste jag bli bättre på nu. För vissa är de lätt, men för mig som har demoner som säger att jag blir tjock av allt från bakverk till vatten och allt jag stoppar i mig, ibland kan det vara så illa att jag inte ens kan tugga tuggummi. Men det händer inte ofta för jag känner på mig när de kommer hända, känner mig själv ganska bra vid dehär laget och vet hur jag reagerar. Så dagens frukost fick bli min goda yoghurtskål med linfrön, pumpakärnor, All-Bran flingor och hallon, två små äggmackor och gotlandte. Kände att det var en bra början och jag åt upp alltihop. Vid 10 gjorde jag mig iordning och 10:50 tog jag bussen från mig in till Göteborg för att träffa Lisa på Linné. Jag letar nämligen tyg till min medeltidsklänning, senapsgult linne-tyg vill jag ha så vi fick in i två olika butiker, och vilken skildnad de var på priset! De ena var 119 kr/m och de andra var 149 kr/m, så i veckan ska jag handla tyget tänkte jag! Sen gick vi på systemet, handlade lite cider/blanddryck tills ikväll. Vi tog också en sväng förbi espresso house innan vi gick hem till henne. Hon lånar nämligen sin mammas särbos lägenhet nu hela februari, en mysig etta på Rosenlund. Jättemysig och väldigt central. Så vi tog en fika hos henne, pratade och spelade lite spel. Jätte trevligt faktist! Vid 15 tog jag sikte hem, kom hem lite efter 16 och åt en god middag. Sen bänkade jag mig i soffan framför tre avsnitt av Cityakuten innan Bästavän kom över vid 19. Hon gick nu vid 22, och vi har ätit godis, druckit gott och beställt min studentbal klänning, så himla fin och enkel är den! Så nu väntar jag spänt tills den kommer :)

Ja, de var väl min dag. Mysig har den varit. Imorgon har jag inga direkt planer, behöver nog ta en lååång PW för att rensa tankarna och samla ännu mer kraft att klara av allting jobbigt. Så det ska jag nog göra. Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll/dag, puss 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback