Stress, stress, stress

Go'eftermiddag på er, läsare! Hoppas allt är bra med er, här är de stress, stress & ännu mera stress. Mycket skola tar upp all min lediga tid, saker ska in, ja ska behålla de betyget jag har i religion & samhäll, försöka få A i företagsekonomi och boka med praktikplats och gymnasiearbete.
 
Ja, de har iallafall hänt mycket sen vi senast hördes av. Jag är iallafall delvis frisk från de jag hade när jag jobbade. Men illamåendet innan måltid, under måltid och efter måltid hänger kvar än och jag får väldiga ångestkänslor när jag tänker på framtiden efter skolan. De är svårt att inte veta vad man vill, vill jag flytta till Gotland efter studenten och jobba med får som är min dröm? Eller vill jag vara kvar i Göteborg och leva lite innan jag flyr in i framtiden? De är svårt, riktigt svårt. Men nu tänker jag lägga all fokus och energi på skolan och rutiner, och att struktuera upp allting så inget blir lämnat efter praktiken och gymnasiearbetet, för då blir de tufft att ta igen allting. Jag ska verkligen ge allting nu!

Annars med maten och träningen går de väl sisådär. Jag mår somsagt illa vid måltider, känner press och stress över att prestera eller få i sig de på talriken. Men nu försöker jag fokusera bort alla känslor och tankar, och äta. De går vissa gånger, ibland är de omöjligt att ens kolla på de, och ibland är jag så hungrig att tankarna kopplas bort. istället kommer ångestkänslorna på kvällen/natten och natten blir sömlös. Men sånna smäller får man ta, de är nog bara en period de håller på såhär.
 
Annars rullar de väl på som vanligt, lektion efter lektion, körlektionerna går bra, för varje gång är de ett steg närmare körkortet! Går regelbundet hos kuratorn som hjälper mig, och de enda jag gör på kvällarna är plugg, plugg, plugg. Så inget intressant händer. På helgerna försöker jag vara fri från plugg och istället försöker jag vara hemma, ta de lugnt och ta en PW/lättare träningspass på 1 timme. De är mysigt att bara kunna göra som man vill, man behöver sånna dagar när de inte finns några måsten! 
 
Nu ska jag nog fixa religionläxan och sen sticka på sista lektionen vid 16, vi hörs. Puss&kram! 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback