Velig dag..

Go'kväll på er! Nu är helgen snart slut, och en ny vecka med nya utmaningar att ta sig igenom börjar imorgon.
 
Denna dag har jag inte riktigt vetat vad jag vill göra. Ville ut och PW till Kåsjön/Öjersjö (några km från där jag bor) men kände att knät behöver vila pga gårdagens PW där jag, dum som jag är, kände mig tvungen att testa att gå utan knäskydd för att se om de bara var en vrikning eller om hela var uppdraget igen (halkade nämligen i onsdags, TVÅ GÅNGER!) och har haft ont sen dess. Att gå, i bitande kyla, med ett skadat knä som blir väldigt kallt, stelt och "knastrigt" var inte de bästa jag gjort i mina dagar om jag ska säga så.. knät var inte direkt svullet, men de knakade och knäckte en del igår, vilket är obehagligt! Så idag har jag vilat, ingen träning, så kanske knät klarar både ridning, idrott och träning nästa vecka. Fast då MED knäskydd! 
Så idag då, har jag endast suttit inne i värmen, druckit kopiösa mänger te och bara myst i slappa degkläder. Men sånnahär dagar behöver jag för att orka med de stressiga livet med mycket skola och träning. Jag var faktist ute en stund, ca 45 min och gick med bästis för en pratstund, en massa behövlig pratstund då vi inte träffats på.. 2-3 veckor? Fyfan vad jag saknat henne! Vi träffas nästan alltid på helgerna, men nu har de varit så mycket så vi har inte hittat någon tid att träffas alls faktist. Så vi gick runt i området några varv och pratade, dock var de kallt men vi överlevde!
Annars ikväll så lagade jag min nya kjol som jag inte har använt än, så nu är den hel, tog en långdusch och åt ett gott kvällsmål bestående av apelsin och äpple "ringar" med kokos & kanel, ett ägg, en kopp medeltidste och min goa yoghurtskål med äpple/kanel bitar, tranbär, pumpafrön, musli, linfrön, hallon, blåbär och kokosflingor. Så de satte fint i magen.

Älskar att äta nyttigt, men ibland känns de verkligen som att de nyttiga jag äter har gått i överdrift. Lixom som att jag inte tillåter mig att äta något onyttigt någongång utan att få ångestkänslor och tro att jag går upp hur mycket som helst på bara tex en bit choklad. Hemma hos mamma/pappa märker jag av de speciellt, inte alls lika mycket på skolan. Men de kanske beror på att jag äter samma mat som alla andra där och måste äta de som bjuds, annars blir kuratorn och elevhälsan arga och de blir möte om maten. Hemma räknar jag kalori efter kalori och vilja dra fram vågen med klumpen i magen men jag går inte på för jag vet min reaktion. Visst, jag äter onyttigt hemma oxå men inte utan ångestkänslor efteråt. Detta med nyttigt kanske har gått i överdrift?
 
Nu ska jag göra ett schema över vad jag behöver göra i veckan för att inte bli alldeles för stressad och inte orka med skola eller vänner alls. Hoppas ni får en trevlig vecka, så hörs vi när jag har tid! Puss&Kram!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback