Körkortspluggande

Godag på er! Hoppas allt är bra med er, hos mig är de somsagt väldigt upp&ner. Jag har väldigt mycket skuldkänslor och tycker att jag kunde göra mer för att få ut Wässlan därifrån. Men de hjälpte inte, oavsett hur mycket jag försökte köpa honom eller ha honom på foder. Jag svor att jag skulle få ut honom så snart som möjligt, efter 3 år så svek jag honom. De känns i hjärtat, tro mig. Han var faktist den enda hästen jag skulle vilja ha, ingen annan skulle kännas som "min". Justnu lägger jag allt med hästar på is, måste få sörja och låta de ta sin tid.

Nog slutpratat om de. I torsdags när jag fick beskedet så gick jag först ut i skogen, satt mig på en sten & grät floder, bara för att få ur all smärta ur kroppen. Sen mötte jag upp en go vän och vi gick runt i skogen i närmare 2 timmar, pratade om allt möjligt och samtidigt fick motion. Natten dock var inte så bra. Kunde inte sova, grät ännu mer och somnade tillslut av all gråt. Och så har de varit ett par dagar nu. Har inte gjort så mycket, pluggat körkort i massor, tagit de lugnt och tagit hand om mig själv. De känner jag att jag behöver nu. Trodde inte hans död skulle ta så hårt på mig, faktist. Men de gjorde de.

Idag tog jag mig faktist ner till allum för att kolla REA:n. Kom nyss hem och har ätit lunch. Har faktist inte så mycket mer att säga, för de händer inte så mycket i mitt liv nu. I veckan har jag lite planerat, kör halkan imån, har någon körlektion på torsdag (tror jag) och i helgen är de midsommar, då ska ja ev till Nilsson. Ja, de är väl de som händer. Hoppas allt är bra med er, puss & kram tills vi hörs igen.
 
Kan tillägga att idag är de en månad sedan jag tog studenten.. herregud va fort tiden går!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback