Min första termin på Strömma Naturbruksgymnasium

    
Min första termin på Strömma Naturburksgymnasium - något jag aldrig trodde jag skulle få uppleva.

Från den 15 Augusti - 21 December 2011 har allting varit ett stort äventyr.
Helt seriöst, när jag sökte in första gången 2009 trodde jag ALDRIG någonsin att jag skulle få uppleva detta.
Detta har nog varit den mest lärorika hösten jag har varit med om.

Under dessa månader har jag hunnit;
- gått från att inte kunnat köra bil till att plöja och backa med släp med Traktor
- leda kalvar 1-2 månader
- hantera ett 8 månaders föl
- hanterat kultingar och mammagrisar
- klippt/rakat kossor och gått in till kossor i lösgrift

ja, en massa har jag lärt mig. och så roligt det var varit varje gång!
Nästan iaf, ångrar aldrig att jag sökte in här!

    
min klass är helt awesome, trivs i massor och man känner sig aldrig ensam - som en enda stor familj!
och förståss andra folk på internatet oxå, vissa ;)

När jag började här, trodde jag ALDRIG NÅGONSIN att jag skulle kunna köra en stor o tung traktor, att den skulle välta o allt möjligt.
Nu - några veckor senare, går det helt galant! Inga skador på verken mig lr traktorn, inte ens i närheten! förutom dom gångerna vissa kör FORT och inte ser sig för *nämner inga namn*.
haha!

 

Trotts att jag inte mått bra dom sista veckorna, är det inte pågrund av skolan lr stället, utan andra saker.
Och tills vi flyttar in 10 Januari 2012 ska jag vara delvis frisk och sen bli mer och mer starkare och orka stå emot mera!
För aldrig att jag ger upp nu när jag äntligen kommit till något jag vill göra!!

  


1 LH - massa kärlek till er!

Love xx






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback