Min livs största kärlek - mannen i mitt liv.


Wesley
"Wässlan"
E. Welt As - Oldenburgare
U. Rudure II - Oldenburgare
Imp Tyskland/Holland
f. 1996
Valack
kända syskon:
Bonfire - OS guld i Sydney 2000

Info:
Min underbara Wässla, min största kärlek, mannen i mitt liv. 
under 3 år, 5 månader och 16 dagar blev vårt band allt starkare. Jag skrev upp mig som skötare under julen 2008 men blev uppskriven 4 januari 2009, då började vår helt otroliga resa som jag aldrig kommer glömma. 
vi gick från att, ja fick knappt borsta/röra honom då han har varit väldigt skygg o rädd om sig, speciellt huvudet och öronen framför allt. Ingen fick röra hans öron, han var svårtränsad, ren dumhet tyckte vissa. Jag tyckte synd om honom. Vi har gått igenom allt ni kan tänka er, från att gå till att ja inte får röra honom, till att ja får pussa, krama o mysa med huvudet o öronen. Såhär har ingen annan kunnat göra (inte vad ja vet iaf). det som jag fick uppleva sista året med honom trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva. 
   

han är en krävande häst, snäll vid uteritter o med nybörjare. Men när de gäller rutinerade ryttare är nhan ganska krävande kan jag säga. man måste vara berädd på allt, han har sina dagar då han kan vara hur underbar o gå som en klocka, o vissa dagar då han knappt är ridbar o bara slänger med huvudet. Då kan man inte göra något. sen har han några mellandagar då han går okey o ändå kan arbeta med.

vår första uteritt!

Han älskar ponnybarn, småbarn över huvud taget o dom älskat honom, han har en dumhet, kan ABSOLUT inte stå still o uppföra sig på medellinjen. ska nästintill ALLTID gå runt o bråka, backa o försöka sparka. de gör de lite jobbigt då man ska sitta upp, han tycker livet är alldeles för roligt för att kunna stå still, de är tråkigt att stå still!


vårt sista ridpass - saknar den tiden.

jag saknar honom, helt tiden o hoppas en dag att de kan bli han och jag.
Att jag äntligen ska kunna få köpa ut honom från ridskolan han står på och han får komma till ett ställe som skogsmullehäst sin sista tiden.


         

     

Min älskade vän, du är den jag behöver mest och alltid kommer sakna.

Love xx



» Micha

2011-12-16 // 23:42:05

Köp honom :D

2011-12-16 // 23:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback