Ang maten

Har inte skrivit hur de går med maten nu under ett tag har ja märkt, och kan säga att de går bra - trotts allt!

På vardagar (när jag är i skolan alltså) så äter jag 4 gånger om dagen, och jag försöker alltid äta något under varje måltid för att inte komma in i samma onda cirklar som förut.
På helgerna försöker ja äta 3 gånger om dagen, de är dock mer ångest på helgerna, vet inte varför men så är de bara. Jag kan hantera denna sorts ångest, den är inte lika kraftig som den brukar vara!

Förrut, på vardagarna, åt ja helst bara 2 ggr om dagen (lunch, middag) o helst inte frukost eller kvällsmat, åt då MAX en macka = ingen mat, fick mkt o kraftig ångest bara då.
På lunch/middagen åt ja helst bara lite mat och mkt grönsaker, hade mkt ångest då, som ja inte kunde hantera överhuvudtaget.
Nu har ja ökat till 1-1,5 macka på morgonen och 2 mackor på kvällen för att se om de går att äta utan att få svår ångest. Denna veckan har de gått supert och ja har bara haft en kort ångest attack i torsdags, dock inte så kraftig utan en "vanlig" ångest attack som ja kunde hantera.

På helgerna förr åt ja helst bara 1 gång om dan, eller ingenting alls, då kände ja mig väldigt duktig och slapp allt, klunkade bara i mig flera liter vatten. Nu äter ja lite frukost, lite sen lunch eller middag och sen 1-2 mackor på kvällen plus en smoothie.

Så justnu går maten jättebra, och hoppas att ja inte kommer i en sån tipp igen utan att de kan få hålla sig såhär och ja kan hålla samma humör och samma träningssätt nu!

   




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback