31/8 - hemgång!

Go'eftermiddag på er!

Hoppas ni haft en go o skön dag/vecka.
Min har ju varit totalt tvärt om, jag är riktigt skoltrött nu o de går ut över inprincip ALLA ANDRA som är runt mig. Så jag ber om ursäkt för mitt äckligt jobbiga humör denna veckan, men de har sina anledningar.
Säger de inte på bloggen, men kan säga att jag mår inte direkt toppen just nu, och har inte gjort de på några veckor tillbaka.
Så de är inte ni som gör något fel, de är bara jag som är trött på mitt liv just nu.
Bra, nu är de uträtt!
 
Klarade skoldagen med nöd och näppe igår oxå.
Hästarna skulle hämtas, fick gå två omgångar för att några lata ******** människor inte orkade gå och hämta dom själva.
Både vi och hästarna var som dränkta katter när vi kom hem.
FML säger jag på de.
De blev lite bättre sen, när vi fick mysa med Fay's fina fölis som fick gå en liten hanteringskurs när vi höll på att fläta Fay's svans, man och pannlugg.
Han är så nyfiken o mysig så ni anar bara inte!
Man kan inget annat än bli kär i den lilla knodden.
Så min skoldag slutade 14:30, och direkt efter de tog jag o Almina bussen till Sätila för att köpa lite onyttigt för vi hade klarat dagen så bra som vi gjort, trotts att vi var blöta som dränka katter.
Så lite belöning för mödan måste man allt få!
 
På kvällen var jag hos kuratorn oxå, och fick av mig en del som tyngde ner mina axlar till den absoluta botten. Så de blev massvis med tårar, men efter de så hoppade jag runt, totalt hyper på allt socker jag fått i mig under dagen o hade en leva jävel-natt tillsammans med dom bästa!
Saknar verkligen våra mysiga musik, stripp o pratkvällar i Storgården..
Nu är vi alla som bodde i Storgården utspridda så de blir inte samma sak som förut.. :(
Men sånna "torsdags-leva-rövar-kvällar" kommer vi fortsätta att ha!
Får se vart vi hittar på nästa vecka.. ;)
 
Trotts dom få timmars sömn jag fick inatt, så var jag rätt så pigg när jag vaknade imorse. Kan inte säga att jag var dötrött, för de var jag inte.
Har varit tröttare alla andra dagar, men inte imorse.
Dock tog de ut sig på dom två första "Djurens Biologi"-passen.. haha!
Men för, typ första gången så somnade jag inte på lektionen, guldstjärna till mig!!
Sen dess har dagen flutit på med matte, lunch, historia och sist svenskan som var riktigt tråkig och dryg.
Och vi har väldigt mycket att göra/ska vara klart nästa vecka.
Så de är lika bra att sätta fart och plugga denn helg!
 
Idag blir de den sena bussen, då jag inte orkar trängas med massa ettor som gapar o skriker. Så jag tar 16:11 bussen från Strömma så hinner jag packa, städa OCH planera upp vad jag ska ha med mig för plugg-grejer.
Vi hörs nog mer ikväll, eller så gör vi de imån.
Puss! ♥
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback