träningtips

Nu tänkte jag skriva mina bästa tips till att ta de stora steget, börja träna!

Träning kan vara allsorts idrott, gång eller löpning.
Men det är ett stort steg att gå ut och börja träna!
Här är mina tips till en bra början!

Börja inte för hårt
- om man går ut för hårt, ökar risken att man inte fortsätter, då man blir fortare trött. man kan tex gå en kort runda 2-3 ggr i veckan, och sen en liten längre på ca 45 min-1 timme en gång i veckan, då har man rört på sig tillräckligt i början!

Låt kroppen vila
- om du vill ha en regelbunden träning, måste du låta kroppen vila upp sig 2-3 ggr i veckan. Då menas alltså INGA långa sträckor eller annan träning, utan då ska man låta kroppen vila så den kan bygga upp sig inför nästa träning.

Variera din träning
- det är mycket större chans att du håller dina löften om din träning är varierad! tex såhär kan min träningsvecka se ut:
Måndag: stavgång, kort runda ca 20 min
Tisdag: Ridning ca 1 timme
Onsdag: vila
Torsdag: Idrott 45 min
Fredag: vila
Lördag: långrunda m stavar, 45 min-1 timme
Söndag: intervall, 45 min

Det gör träningen mycket roligare också!

Ät rätt
- om du äter rätt så ökar din prestationsförmåga, och du får mer enegeri!
Glöm inte att man får äta onyttiga saker också, men i viss mängd!

Här är mina tips, och sådär kan en träningsvecka se ut för mig!
Mitt liv ser också ut såhär just nu, och om man följer sitt "schema" så fullföljer man också sina löften om mer träning och ett hälsosamt liv!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback