Konsten att köpa kläder

Konsten att köpa kläder, de kanske är en självklar het för er vilka kläder ni passar i och vad ni vill ha.
Men de är de absolut inte för mig, jag fasas egentligen av att köpa kläder, speciellt jeans, klänningar, kjolar. chinos, långa jackor osv
Vi tar allt från början.

Jag älskar att shoppa, kläder står högt upp på listan.
Men jag har en fasa att handla byxor och jeans (o allt annat som står där uppe.), för då ser ja hur tjock och stor jag är, och ångesten av att ja inte går i kläderna ja vill ha kommer upp.
Jag har inga problem att köpa linnen, T-shirt, tjocktröjor osv utan de är speciellt byxor/jeans.
De har kommit upp nu på senaste tiden, för jag har aldrig riktigt känt av den ångesten och de innan jag började på Strömma.
De är absolut inget fel på Strömma, tvärtom så älskar ja Strömma!
Utan sen jag började där har ja blivit mer osäker på mig själv och de har blivit värre med månaderna.
Och så har rädslan att köpa kläder kommit in oxå.

Jag ser hur små storlekarna är, hur stor jag är och så kommer paniken och rädslan att ingenting passar mig och jag är för stor för alla dessa kläder.
Dagens storlekar är ju minimala, de finns inga så små människor som har storlek XXS lr XXXS, för då lär man inte leva, då lär man vara av skinn och ben.
Men jag har fortfarande den fasas och den ligger i bakhuvudet på mig hela tiden.

En självklarthet för er - En fasa för mig. 

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback