Tre S - självkänslan, självförtroende & skuldkänslan.

detta inlägg ska handla om min självkänsla, självförtroende & skuldkänslan. 
Detta påverkar mig mkt i mitt beteende som gör att ja mår dåligt.

Jag har alltid haft dåligt självförtroende.
iallafall så länge ja kan minnas, under hela min tonår.
Jag har alltid tyckt att jag inte passar in, är tjock och ful.
precis som ja skrev i inlägget om "mat" så tycker jag att jag är tjock,
och har nog alltid tyckt de.
De finns ingenting som kan ändra på de, trotts att folk bankar in de i huvudet på mig, att jag är INTE tjock.
Så tycker ja de ändå och har alltid tyckt de.

Dock har de blivit värre nu när ja blivit äldre, speciellt nu när ja inte mår direkt super hela tiden o har ofta depression-tankar och skuldkänslor.
Skuldkänslan att jag inte räcker till åt mina vänner, att jag inte gör dom rättvis som berättar för dom och inte kan hjälpa dom när dom mår dåligt.
för då mår ja själv för dåligt för att kunna hjälpa dom.
Om jag inte ens kan hjälpa mig själv till en bättre självkänsla, så kan inte hjälpa mina vänner till något sånt.

Tankar om att jag inte räcker till, är tjock, ful, äcklig o att ingen, ABSOLUT INGEN vill umgås med mig för att jag är en sån dålig vän.
De skadar mig, varje dag innefrån och hela vägen ut.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback