Utvärdering av mina ridstövlar!

Tänkte göra en utvärdering av mina ridstövlar, som jag nu håller på att rida in och gå in.
 
Jag köpte ju ett par Trento CRW läderstövlar på Hööks för ca 3 veckor sedan.
Till en början var dom riktigt stela, äckliga att gå i. Och inte tala om, TRÅNGA!

Nu har jag ridit i dom i ca 2 veckor, och fullkomligt älskar dom!
När jag köpte dom trodde jag att jag skulle få blödande skav, så första gången använde jag skavsårsplåster och trodde att jag skulle få göra de hela tiden. Men nejnej, de har bara behövts första gången!
Fick lite skav andra gången jag använde dom i ena väcket, men sen ingenting.
De är lite stora i anklarna (har smala anklar o feta vader).
Så har haft svårt att hitta passande ridstövlar, men dessa är riktigt sköna att rida i!
Får en stadigare underskänkel, får lättare ner hälen och de känns mycket stadigare.
De finns bara possitiva saker med dessa stövlar!
Har dock ett ganska saftigt pris (1999 kr), men de är helt klart värt pengarna!
Bästa köpet jag har gjort i rid-och hästväg - HELT KLART!!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback