19/9

Go'kväll på er!
Hoppas ni haft en trevlig dag, i detta äckliga höstsverige.
Börjar redan bli trött på att komma till stallet, o mer eller mindre få dra ut hästarna i hagen när de regnar o de är vatten upp till knäna på dom.
Usch och fy! De gillas inte.
 
Min dag har varit full av äventyr.
Vid lunchfodringen så trodde vi att en häst hade rymt, ut och skramla med kraft o grimskaft, i förhoppning att hästen skulle komma fram. Den såkallade hästen var en Älg kom vi slutligen fram till..
haha jätte kul verkligen..
Våra hästar gick iaf igång totalt o började leva djävel, haha!
Sen har dagen bara flutit på.
Fick testa att harva ridhuset med 4 hjulingen idag, o fysatan vad skoj de var!
Fick oxå sluta lite tidigare, o kom då på att hästarna inte hade fått 15-maten.
Så med 12 öron och små gnäggningar kommer man inte undan maten, dom är ju faktist på svältgränsen ;)
 
När jag kom hem så sov jag i soffan i en timme, totalt stendöd.
Och sett på tv.
Nu ska jag strax sova o ladda för en ny dag imorgon med nya äventyr och nya "hästar" att fånga in ;)
Puss ♥
 
Myste oxå med lilla Sigge som kom på besök! :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback