8/9

Go'kväll läsare!

Hoppas ni haft en mysig lördag. Kanske har ni varit ute o festat/fortfarande festat, eller som jag som bara har tagit de lugnt hemma?
Det är nog trevligt oavsett vad ni gör för något :)
 
Idag gick jag ju upp lite extra tidigt, för att slippa allt folk i allum.
Dock orkade jag inte riktigt gå ner så tidigt, så jag kom ändå ner när det var full rush.
haha så typsikt mig!
Istället åt jag en riktigt go och mättande frukost bestående av Banan, Keso och Bärsås. Supergott!
 
Sedan tog jag ju mig, som planerat, ner till allum för att köpa lite grejer. Såg oxå den jättesnygga jackan på JC som jag kollade på i stan när jag var där med Freja. Den kostar dock hemskt mkt, men eftersom jag inte har någon riktigt snygg vinterjacka så ska jag o mami gå ner imån o ev köpa den! (kan tillägga att de är hon som betalar skor, utekläder osv. De andra betalar jag oftast själv.).

När jag kom hem med allt så började jag göra iordning müslin jag skulle göra, choklad-nöt-müsli.
Den skulle torka i 4-5 timmar i ugn så det var lika bra att sätta igång!
Jag blandade i Valnötter, Mandlar, Linfrön (fast i receptet stod de Chiafrön, dock hittade jag inga!), kokos och några matskedar kakao som jag sedan rörde i några gram smält smör och honung för att få en sötma.
Och shit vad god den blev!
Jag är som sagt ingen morgonmänniska, och vill helst inte äta alls på morgonen. Det är riktigt jobbigt att äta i skolan, och då äter jag ca 1 macka och dricker ett glas juice. = då kan man lika bra skita i frukosten. Men nu när jag ska ha praktik och hålla igång nu hela tiden måste jag få i mig ordentligt med frukost!
Och eftersom denna blev så god så kommer nog denna få fart på mig på morgonen.
Vi får hoppas de!
 

Har oxå hunnit ta en långpromenix genom tät skog med mami när hon letade efter svamp. Man märker att man är hundlös nu när man inte går dom stigarna så ofta längre. Nästan helt igenvuxet är det oxå.
 
Efter allt detta så har jag bara tagit de lugnt, pluggat lite matte och kollat på tv.
Min kväll avslutades med ett Borgia's avsnitt, mörk choklad och en skål med äpplen.

Imån ska jag ner tidigt till allum o kolla på jackan, sen kanske ska jag med pappi och fira mig lite då min födelsedag är på onsdag. Så kanske får min present redan imån, vem vet? hihi isåfall!

Nu ska jag kolla runt på bloggarna och sen kanske se något avsnitt av en go serie.
Vi hörs imorgon.
Puss! ♥
 

 
 


» Ellen

Vart hittade du receptet på müslin? Lät jättegott! :)

Svar: de kom jag inte ihåg, men sök på chokladmüsli på google!
Micha

2012-09-16 // 21:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback