Dagens ridpass - Magnum

Idag skulle jag egentligen fått rida min fina Wässla, men eftersom han hade rena rama panik o trodde att döden var nära av att stå själv i stallet, o han bokstavligt talat travade runt i boxen o skrek på kompisarna, så bytte jag till något i den mindre storleken, Magnum.
 
Och fyfan va förjävlig hästen var!
Riktigt nonchalant o bara älgade på, trotts sin mini-storlek.
Han hade sina stunder då han gick bra, och så hade han stunderna när han bara drog upp huvudet o skulle inte alls gå i fin o låg form.
Så ja, ingen bra känsla idag.
 
Dock så blev han oxå ganska orolig o stressad av att vara själv, fast de var han inte egentligen då privatgästen Tolle var där. Men han dög tydligen inte.
Så ja, de gick inte sådär jättebra idag.
Bättre lycka nästa gång, helt enkelt!
 
 
två bilder från när jag red han senaste gången, i April 2011 o då på stora banan.
Då var han riktigt på och fin i trav o galopp!
 
btw, kan oxå tilägga att ridskolehästar som alltid är vana att gå i grupp, är inte lätta att rida själva på i ridhuset..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback