Dålig natt

Go'kväll på er! Hoppas allt är bra med er, här är de lite sioså faktist. Men jobbdagen har gått bra, trotts att jag låg efter med arbetet idag!
 
Natten var inte så bra, de blåste som satan så de pep i luftkonditioneringen och knakade i knutarna. Så nej, ingen bra natt alltså! Men jag gick upp vid 06:30-tiden, dötrött verkligen men djuren måste ju ha mat. Så de var bara att kravla sig upp och gå ut i kylan. När jag kom ut i stallet o skulle ge fåren mat så såg jag att de fötts två nya lambisar som stod bredvid sin mor i bädden. Så efter att ha gett tackorna deras kraft så fick jag in den nya mamman och hennes två lambisar i en box. Sen flöt de på som vanligt. Flasklammet åt lite väl dåligt idag och har endast fått i sig 1 dl varje gång (ungifär) men då fick hon lite oftare istället. De gick bra hos både fåren och kvigorna i övrigt, inga direkta svårigheter eller jobbiga sitvationer.

Var ute och gav flasklammet sin 18-målmat och nu tänkte jag hoppa in en snabbis i duschen. Har en relativt slapp vecka nästa vecka. Ganska få lektioner, en temaförmiddag på onsdag och bufferteftermiddag på onsdagen, Börjar 12:20 på tisdag och på torsdag eftermiddag åker jag till sjukgymnasten för att få bukt med problemen med mitt knä, och sen tänkte jag tillbringa min eftermiddag i stan för de är ingen idè att åka tillbaka för då hinner jag tillbaka när vi slutar. Ska oxå byta min telefon när pappa slutat jobba, då jag har spräckt skärmen.. 

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och sen blire kvällsmat framför solsidan! Pussokram 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback