4 dagar sedan sist..

Go'kväll på er! Nu är jag tillbaka på banan igen, inte helt och hållet men helt klart på god väg. Hoppas inte de blir några fler bakslag utan de kan fortsätta som de gjort förut. 
 
De senaste dagarna, som vi inte har hörts av har jag gjort följande: 
Torsdags så var de ingen vanlig praktikdag. 19 st hästar åkte iväg till sommarbetet på Tjörn, så de blev att lasta/mocka om vartannat. Sen skulle spiltorna på ponny-sidan tömmas och sopas rena, fast de gjorde sommararbetarna så bra så! Lärde mig iallafall att lasta, vilket jag endast har gjort på Sindarve innan men idag fick jag även lasta en häst som aldrig stått i lastbil innan, och han gick på galant och även på en liten tjock ponny som inte ville gå på. Men de var lärorikt och något att ha i ryggsäcken! Bråkade oxå en hel del med två ponnyer som absolut inte kunde gå bredvid varandra in i stallet utan var bara tvungen att tjuta och skrika åt varandra, samtidigt som dom trippade och försökte ställa sig. Så de ca 70 meterna till stallet från hagen var väääldigt långa, men vi kom iallafall in i stallet oskadade. Tack gode gud som upptäckte handskar! De var oxå prova-på-ridning på eftermiddagen, och de kom ett 20 tal barn för att testa rida. Vi hade med en ponny och tre stora hästar på de, och de gick supert. Vi hade gjort dom fina i flätor i både man, svans och pannlugg, så dom såg riktigt snygga ut ;) 
Vi åt oxå massvis med tårta som vi hade fått, så två tårtor som en extra arbetare hade gjort, en stoor jordgubbstårta som en i privatstallet köpt och två wienerbröds-bakelser som en annan extra arbetare hade gjort. Vi blev oxå bjudna på grillad hamburgare av chefen, så vi satt där ute ett bra tag och åt, åt och åt.. gissa om man kände sig tjock, haha! 
När jag kom hem så gick jag ut med bästis, vi tog en promenix i de fina och varma vädret, plocka blommor och gick sedan hem för att fixa ihop en krans! Den var väldigt stor, så den fick hänga på grinden istället, haha ;) 

Midsommarafton hände de ingenting. Jag gick runt i pjyamas till 15, sov seent och bara slappade runt. Åt god mat och god tårta, och massvis med jordgubbar. De är som de brukar vara på min midsommar, lugnt och skönt! 

Midsommardagen så regnade det inprincip hela dagen, jag gav upp helt och drog på mig myskläder, filtar, tände massa doftljus och såg på kärleksfilmer, och drack massa te. Såndär mysig dag, när jag inte vill finnas och bara gå genom jorden. De var iallafall en helt klart välbehövlig dag! 
 
Idag, söndag, så har jag besökt Göteborg med bästis. Tog oxå en sväng förbi pappa för att fixa med lägenheten, men entrè-dörren hade gått i baklås och jag kom inte in genom dörren vid garaget, så jag får åka dit på tisdag och hoppas på att dom har fixat dörren! Vi tog oxå en sväng genom stan, kollade runt i lite affärer och köpte med mig lite nödvändigt hem. Har oxå gjort efterlängtat Chai latte sirap, så nu kan jag sitta inne med filtar, bra filmer och dricka Chai - låter underbart tycker jag! 

Imorgon är de måndag igen, jag gör min sista praktikvecka på Göteborg fältfrittsklubb, vilket jag har tyckt har varit lärorikgt, roligt och trevlig personal! De är oxå Lotta på Liseberg, vilket jag självklart ska gå på med fina vänner! Puss 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback