inget firande..

Go'kväll på er. Hoppas er dag har varit behagen, ni som varit lediga och en bra jobbdag för er som jobbade! 

Jobbade ju igen denna dag för att kunna vara ledig imorgon. Så min dag började 08:20 i GFRK's stall med mockning av boxar som sedan gick på i rasande takt. Putsade och smörjde klart alla ponnyträns nu, och tvättade deras bett ordentligt för de slarvas de med ordentligt och de kan orsaka sår i mun och mungipor på hästarna. Så för att undvika de bör de TVINGAS att skölja och tvätta betten tycker jag! Nästa vecka tänkte jag börja med de storas träns och bett, och sedan fortsätta med sadlar, extra tyglar osv. Duktig är jag allt! ;) 

Slutade iallafall vid 16, åkte hem och åt god mat. Har sedan dess tagit de lugnt, på självaste nationaldagen. Orkade inte gå ut och "fira" nationaldagen som andra orkar göra. Är lite trött och seg i kroppen efter veckans jobb, så de blev, som vanligt, en lugn hemmakväll. Men de är skönt de oxå, jag börjar ju bli till åren ;) 
Tog iallafall en mysig kvällspromenard med mamma och plockade en bukett med sommarblommor som doftar så ljuvligt att man tror man är i himmlen.. så himla underbart! 

Imorgon så tänker jag faktist, tro de eller ej, ut och träna intervaller i backen för att få tillbaka lite av konditionen och styrkan i benen. Så att springa upp och ner för backen i skogen blir perfekt en tidig morgon innan värmen hinner slå på för fullt. Så jag lär väl vakna tidigt, pigg som en mört imorgon efter att ha gått upp vid 6 på morgonen de senaste dagarna. Och så tänkte jag gå ner till allum och inhandla helgens frukter och bär, så jag klarar mig. De blir somsagt inget marstrand imorgon, men på lördag åker jag dit med mamma. Blir trevligt med tornerspel, bra musik och härlig stämmning! 

Ha en fortsatt trevlig kväll. Puss 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback