Jobb jobb jobb

Go'kväll! Hoppas dessa dagar har varit bra för er, de har mina iallafall varit. 

I måndags hade jag först praktik 8-16, snabbt hem för dusch, mat och byta om för att sedan slänga mig iväg till bussen till Liseberg, där de var en mysig kväll i solen på Lotta på Liseberg. Mysig kväll med trevligt sällskap, bra musik och kvällsol. 

I tisdags ringde klockan 06:00, så såg jag att jag hade fått ett sms av min handledare, som sa att jag kunde börja 12:00. Halleluja moment, underbart att få sova 3,5 timme till! Sov dock bara 2 timmar till, men tog en rejäl långfrukost med massa godsaker. Väl på praktiken så gjorde jag inte direkt mycket, hjälpte till med insläpp, fodring och putsade några träns innan alla lektioner började. Så gick ut en timme med en grupp i skogen, höll reda på taggade och väldigt hungriga ponnyer. Sen var jag med en annan tjej som hade ponnylektion i ridhuset där dom lekte "hela havet stormar" och sist var jag med på Dressyr specialen när dom skrittade ut och red en liten tävling i paddocken. Slutade vid 19 och däckade nästan direkt när jag kom hem. 
 
Och idag, onsdag, och jag har haft praktik 8-16. Blev nerdragen i ett träsk med brännäslor för att en liten tjock och fet ponny var så himla hungrig, så jag var inte glad på henne sen men då höll hon sig faktist i skinnet.. haha! Dagen flöt iallafall på som vanligt och inget annat speciellt hände. När jag kom hem så tog jag en välförtjänt dusch och sedan dess har jag endast placerat mitt ass och onda rygg i soffan för vila. Har haft redigt ont de senaste dagarna i ryggen, så håller nu på att göra olika övningar för att kunna stärka ryggen och kunna vara tillbaka på hästryggen starkare och bättre! Så ska upp på hästryggen nästa helg är de tänkt och ska då försöka göra ett lätt ridpass och se hur de känns!

Imorgon så jobbar jag min sista dag innan midsommar, hälften av hästarna ska iväg på bete och sista veckan är det dagridläger som jag ska hjälpa till med. Ja, de är inte så mycket som händer just nu, så finns inget att berätta om. 

Nu ska jag göra lunch och sen mysa ner mig med ett avsnitt av en bra serie och massa doftljus innan jag ska sova. Puss! 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback