Storm påväg in

Hellu på er, hoppas allt är bra med er! Jag är rätt trött och silten efter en slitsam och tung helg med tyngre arbeten än vanligt. Den atomatiska gödselskrapen i ena kvigboxen hade gått sönder så två gånger om dagen fick jag skrapa den och de är inte de lättaste jobbet då de båda är tungt och att kvigorna är så intresserade vad jag gör och ska gärna stå i vägen för att påsåsett 'hjälpa till' gjorde de inte bättre. Nu är jag iallafall hemma och vilar ut!
 
Natten mellan lör-sön så var de ju omställning till vintertid, dvs att man drar tbx klockan en timme och får en timmes längre nattssömn. Jag ställde som vanligt om klockan så den inte skulle automatiskt ställa om sig själv, men när jag vaknade var klockan 07:30 medans min klocka var 06:30. Då hade klockjäveln ställt om sig själv så jag hade sovit EN TIMME till utan att ens veta om de.. så jag slängde mig iväg ut i stallet och var väl där ute 07:50 och sa dom de var, att klockan hade ställt om sig själv. Hon som jobbade i ladugårn sa att de gjorde inget men de viktigaste var att jag var där nu. Så de var skönt att de inte blev arga, försova sig gör alla människor någongång ;) Så när jag kom ut i fårhuset var djuren riktig hungriga, så dom fick sin mat, grisarna fick sin frukost + lite överblivet halm och ensilage från fåren och så kommer jag till ungdjurslaugårn, och där står en liten söt Jerseykviga och kollar på mig. Sen kollar jag mig om och ser att hon har haft riktigt kul dom timmarna hon varit ute.. i spånet låg de både bajs och kiss plus att de var utspritt på hela gången, skottkärran vält och ensilage över hela gången. Så jag var ju måttligt glad när jag städa upp efter marodören. De är tur att hon är förjävligt söt iallafall! Så min lilla tidsmiss på morgonen så jobbade jag in rasten och lite extra på lunchen så jag fortfarande får mina pengar! På eftermiddagen hände de inget speciellt, djuren fick mat och allt var frid och fröjd. Kunde tillomed gå hem lite tidigare (ca 30 min) då de gick oerhört fort på eftermiddagen. Så då packade jag ihop sakerna, satte in dom i en garderob, packade alla saker som skulle med hem till mamma, duschade och dammsög innan jag tog bussen hem 17:41. De var riktigt skönt att sätta sig på bussen och veta att man nu kan göra vad man vill i 7 dagars tid och sova hur länge man vill! Har massa planerat under lovet som jag ska försöka hinna med ;)

Så idag vaknade jag faktist tidigt, redan vid 08-tiden. Gick upp och gjorde iordning en jättegod frukost bestående av yoghurt med melon & jordgubbsmüsli, krämigt ägg, en clementin och vaniljlatte. Hur gott som helst! Gjorde sen en promenix ner till allum för att handla lite extra mat som jag vill ha i veckan. Kom hem och gjorde en jättegod lunch som bestod av kräftskjärtar, qinoa, 3 bitar lördagskorv, kidneybönor, clementinskivor, gurka och en yoghurtdressing gjord på en kryddblandning jag köpte på Gotland, och sen satte jag några granatäpplekärnor ovanpå och de blev hur gott som helst, riktig vitamin och antioxidant-boost! Känner att man behöver de nu när hösten och mörkret börjar närma sig, och jag som blir väldigt lätt deppig och nere under dessa mörka årstider. Så att boosta sig med massa vitaminer som hjälper humöret att vara på topp och antioxidantern som hjälper till att stärka kroppens försvar. De är ett tips för er som oxå blir lätt deppiga under dessa månader, ät mycket vitaminer och antioxidanter, man blir så full med energi igen! Efter den goda lunchen tog jag en välförtjänt dusch och testade den nya bodylotion som jag köpte från I love.., den luktar så gudomligt! Vardagslyx är fina grejer de. Speciellt nu när de är storm ute.. nej usch o fy! Nu ska jag stanna hemma tills imorgon då jag och bästis ska till Göteborg för shopping och kanske någon mysig fika.
 
Nu får jag nog fortsätta med pluggandet, ha de bra så hörs vi. Puss
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback